• Lata doświadczeń w biznesie
  • kontakt@swiatplanszy.pl

Infinity - przebieg rozgrywki, cz. 2

Infinity - przebieg rozgrywki, cz. 2

1.Specjalne rozkazy Dowódcy
Podczas rozgrywki określamy jednego dowódcę oddziału, jest to jednostka, która ma prawo do wykonania dodatkowego rozkazu. Rozkaz ten nie wchodzi w skład puli rozkazów i może zostać wydany tylko dowódcy, ten może go wykorzystać na przeprowadzenie działań odpowiadających normalnemu rozkazowi, bądź też może go wykorzystać do automatycznego zaliczenia testu morali dla siebie lub dowolnego podwładnego.
2. Rozstawienie i inicjatywa
W celu określenia, kto rozpoczyna rozstawienie a kto inicjuje rozgrywkę na początku dokonuje się rzutu kością ten, kto zwycięży decyduje czy wybiera rozstawienie czy inicjatywę. Jeśli gracz wybierze rozstawienie to decyduje on również, którą stronę stołu wybiera. Każdy z graczy ma prawo do zostawienia sobie jednostki rezerwowej, która zostaje wystawiona gdy przeciwnik rozstawi swój oddział. Dodatkowo niektóre jednostki nie muszą być rozstawione na początku są to jednostki desantowe i te, które posiadają kamuflaż termooptyczny. Należy też pamiętać o tym, aby wystawić już na początku dowódcę gdyż jego brak wpływa na morale i dowodzenie pozostałymi jednostkami.
3. Strzelanie
Strzelanie to podstawowa forma działania w trakcie rozgrywki, rozróżniamy kilka różnych rodzajów ostrzału w zależności od uzbrojenia i działań jednostki. Do wykonania strzału figurka potrzebuje dwóch rzecz: umiejętności strzeleckich oraz broni. Aby oddać strzał należy wydać rozkaz jednostce, następnie wybrać cel i sprawdzić czy mamy wolną linię ognia, jeśli tak wydajemy polecenie strzału. Każdy strzał z serii sprawdzamy czy trafił w cel następnie sprawdzamy czy pancerz zablokował pocisk, jeśli udało nam się trafić to jednostka jest ranna lub martwa. W przypadku strzelania mogą wystąpić trzy sytuacje. Pierwsza sytuacja, gdy cel nie widzi strzelającego i nie może zareagować na strzał. Druga sytuacja, gdy cel widzi napastnika i odpowiada na jego akcję przez ARO. Trzecią sytuacją jest, gdy cel widzi strzelającego jednak nie odpowiada akcją na jego działania.
4. Walka wręcz
W Infinity oprócz wykonywania strzałów mamy również dostęp do walki wręcz, sytuacja ta ma miejsce gdy postacie stykają się podstawkami. Kiedy dochodzi do takiego zdarzenia jednostki automatycznie zmieniają broń dystansową na broń do walki wręcz. Broń do walki wręcz to topory, pistolety, noże, szable i maczety lub nawet pięści w niektórych przypadkach. System walki wręcz jest zbliżony do systemu strzelania, w walce biorą udział wszystkie jednostki stykające się podstawkami. Wynik takiego starcia może rozstrzygnąć się na cztery sposoby. Pierwszy to oba modele nie trafiają, drugi to sukces tylko jednej postaci, trzeci to sukces obu jednostek, natomiast w czwartym jedna z jednostek odnosi sukces krytyczny.
5. Koordynowanie rozkazów
Koordynowanie rozkazów polega na tym, aby kilka jednostek wykonało tą samą akcję w tym samym czasie dla jednego celu. Opcje tą stosuje się w celu zminimalizowania możliwości odwetowych przeciwnika i zmaksymalizowania szansy na powodzenie przedsięwziętego celu.

Udostępnij:

Zobacz