• Lata doświadczeń w biznesie
  • kontakt@swiatplanszy.pl

X-wing figurkowa gra bitewna

X-wing figurkowa gra bitewna

X-wing jest to gra figurkowa, której akcja osadzona jest w świecie gwiezdnych wojen. Weź udział w szybkiej i ekscytujcej rozgrywce taktycznej, podczas której gracz zyskuje możliwość przeniesienia się do uniwersum wykreowanego przez Georga Lucasa i wzięcia udziału w galaktycznym konflikcie. Opowiadając się po jednej ze stron, przejmij kontrolę nad grupą bezlitosnych pilotów Imperium Galaktycznego, sprawującego najwyższą władzę w Galaktyce lub stań po stronie Sojuszu Rebeliantów, dowodząc dzielnymi pilotami sprzeciwiającymi się dyktaturze.


Zestaw podstawowy zawiera wszystko, co jest potrzebne do rozpoczęcia zabawy z grą, w jego skład wchodzą takie elementy, jak dwie figurki myśliwców TIE reprezentujące siły Imperium oraz figurka myśliwca X-wing reprezentująca Rebeliantów, kości dedykowane do tej gry oraz karty i żetony, a także instrukcja opisująca mechanikę rozgrywki i zasady w niej panujące.
Rozgrywka przewidziana jest dla dwóch osób, rozstrzygnięcie potyczki zajmie około 20 minut. Gracze obejmują dowództwo nad jedną ze stron konfliktu. Gra składa się z serii rund, na każdą rundę składają się cztery fazy:

Faza planowania - jest to faza, od której zaczyna się każda runda, podczas jej trwania gracze jednocześnie wybierają manewry dla każdego ze swoich statków, czyniąc to poprzez obrócenie wskaźnika manewrów statku na pożądany manewr, jednocześnie zachowując go w tajemnicy przed przeciwnikiem, następnie należy odłożyć wskaźnik manewrów obok odpowiedniego statku tarczą do dołu. Po umieszczeniu wszystkich wskaźników w odpowiednich miejscach przechodzimy do fazy drugiej.

Faza aktywacji - jest to druga faza rundy, podczas której każdy ze statków porusza się w odpowiedniej kolejności zależnej od umiejętności pilota. Jako pierwszy rusza się statek z najmniejszą wartością umiejętności pilota, a następnie statki z kolejno większymi wartościami tego parametru. Ruchu dokonuje się przez odwrócenie wskaźnika manewru a następnie przesunięcie statku z wykorzystaniem wzornika ruchu. Podczas wykonywania manewru każdy statek może wykonać akcję zapewniającą mu taktyczny bonus możliwy do wykorzystania w fazie walki.

Faza walk i- faza, podczas której każdy ze statków w odpowiedniej kolejności wynikającej z umiejętności pilota może zaatakować jeden inny statek znajdujący się w polu rażenia danego myśliwca. W tej części rozgrywki wykorzystuje się linijkę zasięgu, w celu ustalenia odległości od celu a następnie za pomocą kości ataku i obrony określa się przebieg potyczki. Po dokonaniu ataku przez każdy statek przechodzi się do ostatniej fazy.

Faza końcowa - ostatni etap rundy, podczas którego usuwa się wszystkie żetony uników i skupienia przydzielone do statków, a następnie runda się kończy.Zwycięstwo osiąga się poprzez wyeliminowanie wszystkich wrogich statków bądź wykonanie zadania w jednej z przygotowanych misji.

Udostępnij:

Zobacz