• Lata doświadczeń w biznesie
  • kontakt@swiatplanszy.pl

Star Wars: Armada-starcie flot kosmicznych

Star Wars: Armada-starcie flot kosmicznych

Star Wars: Armada jest to figurkowa gra bitewna, której akcja rozgrywa się w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Imperium żelazną ręką włada galaktyką, ostatnią nadzieją ludzi na wolność jest Sojusz Rebeliantów. W przestrzeni kosmicznej ma miejsce nierówna wojna pomiędzy przeważającymi liczebnie siłami militarnymi Imperatora a Rebeliantami, których flota stworzona z najróżniejszych statków jest nie tylko mniej liczna, ale też ze względu na swój charakter gorzej uzbrojona. Wojna domowa jest w decydującej fazie. Obie strony konfliktu pragną zwyciężyć, porażka Imperium pozwoli przywrócić wolność w Galaktyce natomiast pokonanie Rebeliantów zakończyłoby na dobre próby odzyskania wolności. Gra nawiązuje tematyką do X-wing, jednak tutaj starcia mają znacznie większy rozmach tu starcia odbywają się pomiędzy całymi flotami statków. Gracze mają możliwość przejęcia kontroli nad najbardziej niszczycielskimi maszynami, jakie kiedykolwiek zostały stworzone. Przejmij dowództwo nad gigantycznymi niszczycielami klasy Viktory, lub mniejszymi jednak bardziej zwrotnymi statkami rebelii takimi jak korweta CR90 lub fregata Nebulon-C. Nie zapominaj o eskadrach myśliwców TIE i X-wing gdyż pomimo niewielkich rozmiarów to one mogą zadecydować o losie bitwy.

Zestaw Star Wars Armada zawiera wszystko, co konieczne, aby gracz mógł stanąć do bitwy zaczynając od niezwykle dokładnie odwzorowanych figurek statków ze świata gwiezdnych wojen takich jak imperialny niszczyciel i myśliwce TIE, rebeliancka korweta, fregata a także eskadry X-wingów. Oprócz statków w skład zestawu wchodzą również specjalne kości, karty, wskaźniki, żetony i znaczniki.

Rozgrywka toczy się w systemie turowym, każda potyczka trwa sześć tur. W skład każdej z tur wchodzi 4 fazy, faza pierwsza to faza rozkazów, podczas której gracze w tajemnicy przed przeciwnikiem wydają rozkazy swoim okrętom za pomocą obrotowych wskaźników. Gracz może wydać swojej jednostce jeden z 4 rozkazów. Pierwszy rozkaz to nawigacja pozwala on na zwiększenie manewrowalności a także zmianę prędkości, drugi rozkaz to eskadra to polecenie pozwala myśliwcom na wykonanie ruchu i przeprowadzenie ataku, trzeci rozkaz pozwala na odzyskanie punktów osłon i kadłuba. Ostatni rozkaz to skoncentrowanie ognia, podnosi on siłę ognia przyszłego ataku. Następna faza to faza okrętów, podczas której gracze wykonują akcje danymi okrętami w dowolnej kolejności, po fazie okrętów następuje faza eskadr, kiedy to akcje są wykonywane przez myśliwce. Ostatnia faza to faza statystyk, to właśnie wtedy gracze dokonują przygotowań do kolejnej rundy. Potyczkę wygrywa ten, kto zniszczy więcej sił przeciwnika.

Udostępnij:

Zobacz